Montreal, Quebec, Canada


Pentru Cristiana Ionela, cu prietenie

Cand locuiesti pe Coasta de Est a Canadei, una din destinatiile de vacanta unde vei ajunge cu siguranta este provincia Quebec. Singura provincie in totalitate francofona a Canadei, Quebec este o regiune cu un tezaur european care nu se intalneste in restul provinciilor si teritoriilor canadiene anglofone si americanizate.

Montreal este cea mai mare metropola a provinciei Quebec, urmata de capitala provinciei Quebec Ville, cele doua centre fiind si cele mai importante din provincie din toate punctele de vedere – economic, istoric, cultural, turistic.

Am vizitat pana acum provincia Quebec de mai multe ori. Avand prieteni apropiati la Montreal, cele mai multe din aceste vizite au fost la Montreal. Montrealul este de o frumusete iesita din comun, si ii invidiez sincer pe locuitorii sai pentru ca au norocul de a locui intr-un oras atat de frumos. Este foarte diferit de Toronto prin urbanismul sau de tip european, in timp ce Toronto seamana mai mult cu marile orase din Statele Unite.

Prima mea vizita in Montreal a fost in septembie 2006. Ne-am vizitat prietenii de acolo, intr-un weekend in care a fost ziua sotului meu. In anticiparea noii noastre experiente montrealeze si ca se bucuram cat mai mult de aceasta, am parasit Toronto intr-o vineri dupa amiaza, imediat dupa incheierea programului de la job. Au urmat circa 6 ore de condus, caci Montrealul se afla la o distanta de aproximativ 520 km de Toronto. Am ajuns seara tarziu in Montreal, si a doua zi dimineata, fiind sambata, am iesit sa cunoastem orasul.

Am vizitat mai multe spoturi turistice fierbinti din Montreal, printre care si Centrul Sportiv unde s-au desfasurat Jocurile Olimpice de Vara din Montreal 1976. Am vazut Bazinul Olimpic participant la Montreal '76. In fata Centrului Sportiv se afla placutele cu numele medaliatilor din Montreal '76, printre care si placuta cu numele Nadiei Comaneci bineinteles, care a luat zecele perfect la Jocurile Olimpice de atunci.

Un alt obiectiv turistic pe care l-am vizitat in acea mini-vacanta din Montreal a fost Biodomul, unde sunt prezentate toate tipurile de clima de pe Terra, cu flora si fauna specifice fiecareia. Cele mai simpatice si mai dragalase animale de la Biodom mi s-au parut pinguinii.

Ne-am continuat vizita prin oras la Oratoriul Sfantul Iosif, o catedrala catolica imensa din Montreal, arhitectura careia o imita pe cea a catedralei Sacré-Coeur din Paris. Am urcat zecile de scari ale Oratoriului, iar de sus am vazut o panorama de vis a Montrealului.

Au urmat Portul Vechi si Centre-Ville. Centrul Montrealului este si mai frumos. Ma simteam imbatata de atmosfera boema de acolo. Prietenii mei din Montreal imi spuneau ca sunt indragostiti de orasul lor, si ca se simt aici ca intr-o continua vacanta. Si ii credeam, caci am respirat si eu aerul boem din Montreal. Am avut clipe in care ma simteam ca in Bucuresti, caci arhitectura si frumusetea Montrealului imi aduceau aminte de Micul nostru Paris; sau ca in Paris. Gazda noastra din Montreal, care ne era si ghid turistic, ma tot intreba in gluma: “Iti place la Paris?” Am ajuns pe strada Sainte Catherine din centrul vechi al orasului, care este unul din simbolurile Montrealului. Basilica Notre Dame de Montreal din apropierea Sainte Catherine este o replica a catedralei Notre Dame de Paris, si este nu mai putin frumoasa decat sora ei din Paris.

Ne-am completat mini-vacanta cu shopping, iesiri la cluburi montrealeze, petreceri cu ocazia zilei de nastere a sotului meu, si depanari de amintiri cu prietenii nostri din Montreal.

De atunci am vizitat Montrealul de mai multe ori. Obisnuim sa mergem la Montreal 1-2 ori pe an. O alta vizita memorabila in provincia francofona a fost in septembrie 2007. De data aceasta am inclus si Quebec Ville in traseul nostru. Cand am ajuns la Montreal, am vizitat din nou Centrul Sportiv, Biodomul si Oratoriul Sfantul Iosif. In drumul dintre Montreal si Quebec ne-am oprit la un popas caruia i se spune Big Foot. Printre atractiile locului se numarau niste masini de teren cu roti enorme, si dinozauri de decor. In curtea motelului era si un targ de vechituri. Sotul meu a fost tentat sa cumpere un ceas vechi, dar a rezistat tentatiei, caci acesta ar fi facut nota discordanta cu mobila de tip modern din casa noastra.

Quebecul este un oras si mai frumos decat Montrealul. Castelul Frontenac domina centrul vechi al orasului. O alta atractie turistica a Quebecului este strada Petit Champlain, care este cea mai veche strada din America de Nord. Inutil sa spun ca era foarte frumoasa, plina de turisti, restaurante si buticuri cu suveniruri, ca si intreg orasul de altfel. Tot in centrul Quebecului am vazut un cantaret ambulant, a carui muzica era produsa de clinchetul paharelor.

Dar dintre toate atractiile turistice din Quebec cel mai mult mi-a placut o cladire cu 4 etaje, fatada laterala a careia era pictata in intregime. Tabloul parea sa reprezinte o scena din Parisul secolului 17. Diverse personaje faceau parte din decor, printre care am recunoscut pe D’Artagnan si pe Cardinalul Richelieu al Frantei din perioada lui Louis al XIII-lea. Toata lumea facea poze in fata picturii, ca si cum pareai a face parte din acel tablou. Am facut si noi poze in fata picturii, si ne amuzam de decorul din perioada clasicista franceza. Cand am ajuns acasa si am descarcat pozele in calculator, mi-am dat seama ca acea pictura din Quebec intr-adevar creeaza iluzia unei scene din Parisul secolului 17, in marime aproape naturala.


MONTREAL


Centrul Sportiv


Bazinul de inot din cadrul Centrului Sportiv participant la Jocurile Olimpice de Vara din Montreal 1976


Placuta cu numele Nadiei Comaneci si al altor medaliati de la Montreal '76 din fata Centrului Sportiv


Pinguini la Biodom


Oratoriul Sfantul Iosif


Interior Oratoriul Sfantul Iosif


Portul Vechi


Centre Ville


POPASUL BIG FOOT INTRE MONTREAL SI QUEBEC


Dinozauri la Big Foot


Masini de teren extreme la Big Foot


QUEBEC VILLE


Centre Ville


Castelul Frontenac


Strada Petit Champlain, cea mai veche strada din America de Nord


Cantaret ambulant cu pahare


Cladire pictata


Cladire pictata

Sursa poze: www.fashionstylebeautyandmore.blogspot.com