Revista Vogue USA, martie 2011

Va spuneam in unul din articolele mele precedente ca am inceput sa citesc revista Vogue, si de curand mi-am luat si numarul de martie al publicatiei. March Issue este una din cele doua cele mai importante editii ale revistei pe parcursul intregului an (alaturi de September Issue), caci aceasta marcheaza inceputul noului sezon de primavara-vara, si mai este supranumita si The Power Issue; iar editia de martie din acest an este un ditamai almanah – 574 pagini de moda la cel mai inalt nivel, cu cele mai proaspete noutati din lumea modei. Primele 300 de pagini ale acestui numar sunt aproape in totalitate poze si pictoriale (noi colectii, case de moda, accesorii, parfumuri, cosmetice, etc.), iar articolele din aceasta luna sunt concentrate in partea a doua a revistei.

Pe coperta din martie o vedem pe Lady Gaga. Ca de obicei, vedetei de pe coperta revistei ii este dedicat un pictorial si un articol. Nu-mi place neaparat stilul excentric al lui Lady Gaga, dar imi place cum canta. Melodiile mele preferate interpretate de Lady Gaga sunt Alejandro si Poker Face.

Vogue USA, March 2011 cover

Ce trenduri ne propune Vogue in aceasta luna? Unul dintre acestea ar fi trendul “fruity”. Da, da, fructe! Rochii, fuste si bluze cu imprimeuri de banane, lamai galbene si verzi, portocale, cirese, pepene rosu. Suna amuzant, nu-i asa? Dar si fresh, sa recunoastem. S-ar putea sa nu fie “ceasca de ceai” chiar pentru oricine, caci este una din acele tendinte uni-sezon care nu va mai fi de actualitate si in anul urmator, dar cei carora le place sa iasa in evidenta cu siguranta se vor simti atrasi de acest trend. Unele din casele de moda care ne propun tendinta “fruity” pentru acest sezon sunt Stella McCartney, Prada, Moschino.

Fruit dress by Stella McCartney, SS 2011

Unul din stilurile evergreen si clasic pe care Vogue le promoveaza in acest numar al revistei este stilul Day-to-Evening. Cand un eveniment glamoros la care urmeaza sa participi are loc in timpul saptamanii, s-ar putea sa nu ai timp sa ajungi acasa sa te schimbi de tinuta de zi, si va trebui sa mergi la acel eveniment direct de la birou. In acest caz, solutia este sa adopti o tinuta Day-to-Evening, sau Desk-to-Drink, adica o tinuta potrivita atat pentru zi pe care sa o porti la birou, cat si pentru seara pe care sa o porti la evenimentul respectiv. Little Black Dress de multe ori este o tinuta foarte convenabila atunci cand trebuie sa iesi in oras intr-o seara a saptamanii, direct de la birou. In perioada urmatoare voi fi prezenta la cateva evenimente de moda in Toronto. Acestea vor avea loc in timpul saptamanii, dupa amiaza. Nu voi avea timp sa ajung acasa dupa program pentru a ma schimba, si voi merge la evenimentele respective direct de la birou, asa ca in acele zile voi adopta tinute Day-to-Evening.

Modelul Amber Valetta purtand o tinuta Desk-to-Drink/Day-to-Evening de Vera Wang, top si fusta; si fiul ei Andy McCaw. Vogue March 2011. Photo Steven Klein.

Vogue ne indeamna sa fim noi insine. Daca alta data “a fi la moda” insemna sa porti ceea ce poarta toata lumea, acum “a fi la moda” inseamna sa fii tu insuti, sa-ti scoti in evidenta personalitatea si sa fii deosebit de cei din jur. Moda a devenit mult mai personala si mai individuala decat era chiar si acum 10 ani. Indiferent de stilul pe care il adopti, punk, bohemian, ladylike sau avant-gardiste, experimenteaza, nu fi ca toti ceilalti si iesi in evidenta in felul tau.

Vogue Point of View – Cults of Personality

Time was, everyone in the Western world wanted to wear the same thing. In 2001 it was a big, slouchy Balenciaga Lariat bag – drooping INSOUCIANTLY off 100,000 forearms like so many dosing sloths. In ‘03 it was those HYPERKINETIC C&C California neon tees that hit the scene like a confetti bomb. And who can forget the Chanel Black Satin craze of ’06, when there were worldwide wait lists for nail polish? When we look back, that much conformity wasn’t so much fun, was it? Lately, fashion has gotten A LOT MORE PERSONAL. The strong individual statement is what it’s all about – and that means you are encouraged to play, to EXPERIMENT, to try on personae like so many hats. Are you feeling punk or bohemian? Ladylike or avant-gardiste? Will it be piano-shawl prints or safety pins or samba ruffles? This spring, it’s ALL HAIL THE POWER OF THE INDIVIDUAL. The only way to go is YOUR OWN WAY, whether walking the red carpet (in a tee or trousers) or just down the street (in combat boots or with fringe flying). The only UNIFYING DESIRE, today, is to stand out from the crowd.

Vogue, March 2011