Mi-am propus sa scriu acest articol inca de acum cateva saptamani, dar am fost foarte ocupata in ultimul timp si nu am reusit sa o fac decat astazi; dar chiar si asa, am tinut neaparat sa o fac, fiind un subiect important pentru mine pe care nu vroiam sa-l omit.
Iubitoarele de moda din America de Nord tocmai au avut ocazia sa citeasca editia de Septembrie a revistei Vogue US, o editie foarte speciala pentru Vogue si pentru lumea modei. Anul acesta Vogue implineste 120 de ani (aparuta pentru prima oara pe 17 decembrie 1892), iar editia de Septembrie din acest an este editia aniversara pentru celebrarea celor 120 de ani de existenta a celei mai influente reviste de moda din lume. Mai mult de atat: Vogue September 2012 este cea mai mare editie Vogue publicata vreodata – 916 pagini de moda, stil, frumusete, tendinte, arta, cultura, noutati, surclasand editia din Septembrie 2007 care avea 840 pagini si care a detinut acest titlu pana in acest an, o editie care a devenit foarte populara si datorita documentarului The September Issue din 2009 dedicat crearii acesteia si avand-o ca figura centrala pe Anna Wintour, Editor-in-Chief al revistei.
Cand a aparut editia de Septembrie din 2007 a revistei Vogue, cea mai mare de pana atunci, am omis sa o cumpar de la chioscuri (desi locuiam in Canada si aveam acces la revista Vogue), lucru pe care l-am regretat mai tarziu, caci am ramas cu gustul amar ca as fi vrut sa detin acel numar atat de special al revistei in colectia mea personala. Dar Anna Wintour a facut-o din nou – 5 ani mai tarziu apare o noua cea mai mare editie a revistei Vogue din 1892 incoace, si acum sunt fericita posesoare a celei mai mari editii Vogue publicate vreodata! Prima editie Vogue, cea din 17 decembrie 1892, a fost o mica publicatie de 35 pagini care a costat 10 centi; astazi, 120 de ani mai tarziu, Vogue este un almanah de moda de 916 pagini, o adevarata biblie a modei, citita, iubita, apreciata si adorata de milioane de femei din lume.
Anna Wintour este o persoana care priveste in viitor, si nu in trecut. Pentru ea cea mai importanta editie a revistei in fruntea careia se afla din 1988 incoace este urmatoarea editie. Fiecare numar Vogue este o noua provocare pentru ea, careia ii face fata cu brio de fiecare data. Astfel stand lucrurile, stiam ca Anna Wintour nu se va opri aici. Stiam ca Vogue din Septembrie 2007 nu va ramane cea mai spectaculoasa editie a revistei pentru prea mult timp. Stiam ca in curand va aparea o noua cea mai mare editie Vogue. Si iata ca acest lucru s-a intamplat, 5 ani mai tarziu. Si stiu ca nici aceasta nu este limita care o va opri pe Anna Wintour. Stiu ca in cativa ani cea mai influenta personalitate din lumea modei ne va incanta cu o noua cea mai mare editie, care poate ca va depasi pragul de 1000 de pagini, a legendarei reviste Vogue.
Pe coperta Vogue September 2012 o vedem pe Lady Gaga, purtand o rochie Marc Jabobs. Grace Coddington, Fashion Editor pentru Vogue, a fost cea care a supervizat realizarea copertei acestei fabuloase editii. In scrisoarea editorului (Letter from the Editor) pe care Anna Wintour, in calitate de redactor-sef Vogue, o semneaza in fiecare numar al revistei, ni se aduce la cunostinta ca Marc Jacobs a creat doua rochii pentru aceasta coperta. Una dintre ele i-a placut in mod deosebit lui Grace Coddington, iar cealalata a fost pe placul artistei Lady Gaga. Anna Wintour nu vrea sa ne dezvaluie in scrisoarea editorului care dintre cele doua creatii semnate Marc Jacobs a ajuns pe coperta revistei. Dar nici nu mi-a fost greu sa-mi dau seama. Sunt convinsa ca decizia finala a fost in favoarea rochiei preferate de Lady Gaga!
Vogue September 2012 |
In articolul editorial dedicat cantaretei Lady Gaga din Vogue September 2012 este vorba si de noul parfum Lady Gaga, lansat in magazine anul acesta. Este primul parfum care apare negru in sticluta, dar transparent atunci cand este pulverizat pe piele. Ideea ii apartine chiar lui Lady Gaga, care a insistat ca cei de la Coty, colaboratorii acestui proiect, sa gaseasca formula datorita careia crearea unui asemenea parfum sa fie posibila. Artista a fost dipusa sa-si asocieze numele cu un parfum de celebritate numai daca aceasta conditie, parfum negru-transparent, avea sa fie indeplinita. Si cei de la Coty au facut-o! Au gasit formula pentru a crea un pafrum negru in sticluta si transparent pe piele! Acum Coty detine un patent de inventie (care urmeaza sa fie aprobat) pentru tehnologia parfumiera “opac-to-clear”. Este cea mai importanta inovatie din industria parfumurilor din ultimii 20 de ani, iar Lady Gaga, careia ii apartine ideea originala, se afla in spatele acesteia.
Septembrie este luna celor mai importante evenimente de moda din lume, cum ar fi saptamani ale modei sau lansari de colectii. In luna septembrie au avut loc Saptamana Modei din New York, Fashion Night Out la New York, Saptamana Modei Belleview Collection din Seattle, lansarea noii colectii Jennifer Hudson, dar si multe alte evenimente din lumea modei din America si dincolo de granitele ei.
Acum ca sunt in posesia acestei editii atat de speciale a revistei Vogue, intentionez sa o pastrez ani de zile de-acum inainte. La inceputul acestui an am organizat un giveaway international pe blog, premiul caruia a constat intr-un abonament pe un an de zile la revista Vogue. Castigatoarea concursului a fost o cititoare de-a mea din Romania. Cand am pus ochii prima oara pe aceasta editie a revistei, m-am gandit la cititoarea care s-a ales cu acel premiu. Ceea ce ma bucura cel mai mult este faptul ca am fost inspirata sa organizez giveaway-ul in decursul acestui an, astfel incat concurenta care l-a castigat va avea in colectia personala cea mai mare editie Vogue publicata vreodata. Poate ca nu e mare lucru, dar ma bucur ca am putut sa fac acest cadou cuiva, fie si unei singure persoane.